کمک مومنانه بچه مسجدی ها به بیماران کرونایی هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی 

کمک مومنانه بچه مسجدی ها به بیماران کرونایی هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی 

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
محدثه رودباری گفت: در راستای لبیک به ندای رهبری مبنی بر کمک مومنانه به بیماران کرونایی، هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی طرح توزیع آبمیوه در بین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت اجرا می شود.

«محدثه رودباری» در گفت و گو به خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در راستای لبیک به ندای رهبری مبنی بر کمک مومنانه به بیماران کرونایی، هم زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی طرح توزیع آبمیوه در بین بیماران کرونایی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت اجرا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری جیرفت افزود: بر همین اساس با مشارکت بچه مسجد های عضو کانون میوه خریداری شده است که پس از آبگیری در بطری های یکبار مصرف بسته بندی شده و سپس در بین آنها توزیع می شود.


وی بیان کرد: همچنین در نظر داریم برای بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان سوپ طبخ کرده و پس از بسته بندی در ظروف یکبار مصرف در بین این بیماران توزیع کنیم.


رودباری ابراز کرد: این طرح با تاسی از سیره اهل بیت (ع ) مخصوصا امام حسین (ع) و به منظور همدلی با بیماران کرونایی و نیز کمک به تقویت سیستم ایمنی آنها انجام می شود و امیدواریم هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس و شفای بیماران کرونایی باشیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری جیرفت یادآور شد: هم زمان با شیوع کرونا در لبیک به ندای رهبری رزمایش کمک مومنانه آغاز شد و از آن روز تاکنون همواره سعی کردیم تا بسته های معیشتی تهیه کرده و در بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا توزیع کنیم.


وی ادامه داد: علاوه بر این نیز با مشارکت بانوان مسجدی کارگاه خیاطی راه اندازی شد که روزانه بیش از ۸۰۰ عدد ماسک یکبار مصرف در این کارگاه تولید می شد.


رودباری اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه محرم برگزاری پویش چله عاشورایی است که هم زمان با اولین روز از دهه محرم آغاز شده و روزانه یک بار زیارت عاشورا قرائت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری جیرفت اضافه کرد: اجرای پویش قرائت صحیفه سجادیه یکی دیگر از فعالیت های کانون در این ایام است و همچنین در نظر داریم هم زمان با شب عاشورای حسینی با قرائت سوره فجر پویش نوای قرآن کریم را اجرا کنیم.


وی عنوان کرد: تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت انتشار کلیپ و عکس نوشت محرم و عاشورا نیز از سایر برنامه های کانون در دهه اول محرم است.


رودباری در خاتمه، گفت: با توجه به شرایط فعلی و برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز بنابراین در آستانه ورود به ماه محرم کوچه مسجد فضا سازی شد تا عزاداران با خاطری آسوده در مجلس عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنند.

پایان پیام/ 586